Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T21:41:06+01:00
Oblicz
1. liczbę atomów znajdujących się w 56g żelaza
M(Fe)= 56 g/mol

1mol---6,02 * 10²³ => 56g --- 6,02 * 10²³

2. Liczbę atomów znajdujących się w 56g magnezu
M(Mg) = 24 g/mol

1mol---6,02 * 10²³
24g----6,02 * 10²³
56g-----x
x= 56 * 6,02 * 10²³ / 24g= 14,04 * 10²³

2 3 2
2009-11-25T21:51:20+01:00
W 1 molu czegokolwiek jest zawsze
6,02 * 10 ²³ atomów,cząsteczek
ile to moli 56 g żelaza:
masa 1 mola żelaza wynosi 56 g. Czyli zawiera 6,02 * 10 ²³ atomów żelaza.
teraz magnez 56 g :
masa 1 mola magnezu wynosi 24 g. liczymy, ile to moli:
24 g magnezu------1 mol magnezu
56 g magnezu-----x (moli magnezu)
x = 2,3 mola magnezu.

liczymy, ile to atomów:
1 mol magnezu-------6,02 * 10 ²³ atomów magnezu
2,3 mola magnezu--------x (atomów magnezu)
x = 13,85 * 10 ²³ atomów magnezu

4 4 4