Budowa komórki zwierzęcej (rys. + opis+ rola tych organelli).

Wyjaśnij pojęcia i podaj po 1 przykładzie bezkręgowca, do którego można odnieść dane pojęcie:
Komórki parzydełkowe,
przemiana pokoleń,
dymorfizm płciowy,
obojnak,
saprofit,
przeobrażenie zupełne,
przeobrażenie niezupełne,
organizm rozdzielnopłciowy

Znaczenie dżdżownic w przyrodzie- 3

Jak po budowie zewnętrznej poznać owada i pajęczaka?

Znaczenie owadów w przyrodzie i dla człowieka- 5

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T21:48:36+01:00
Komórki parzydełkowe, hełbia modra
przemiana pokoleń, surykatka
dymorfizm płciowy, krogulec
obojnak, ślimak
saprofit, paproć
przeobrażenie zupełne, motyl
przeobrażenie niezupełne, komar
organizm rozdzielnopłciowy człowiek

Znaczenie dżdżownic- użyźniają glebę
2009-11-25T21:51:07+01:00
Komórki parzydełkowe występują u jamochłonów (parzydełkowców) i umożliwiają obronę tych zwierząt przed drapieżnikami ( mamy np. wolwenty, glutynanty). Komórki parzydełkowe występują u stułbi, chełbi.
Przemiana pokoleń to sposób rozmnażania.Nastepują po sobie na przemian pokolenie rozmnażające się płciowo i pokolenie rozmnażające się bezpłciowo, np. mszyce
Dymorfizm płciowy- róznice w wyglądzie samca i samicy tego samego gatunku
Obojnak- organizm, który produkuje zarówno gamety męskie, jak i żeńskie np.tasiemiec
Saprofity- organizmy, które trawią szczątki roślinne i zwierzęce, wydzielając do środowiska enzymy trawienne i wchłaniając produkty trawienia, np bakterie
organizm rozdzielnopłciowy- jeśli w danym gatunku występują osobniki płci męskiej i żeńskiej np.

Jak odróżnić owada od pajęczaka:
Pająk posiada głowotułów i odwłok a owad głowę, tułów i odwłok
Pająk posiada cztery pary odnóży a owad trzy pary
Pająk nie posiada skrzydeł a owady posiadają