Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T22:01:31+01:00
Wychowanie spartańskie polegoało na tym, aby wychować dzieci na świetnych wojowników. Nie uczono ich liczyć ani specjalnie pisać, ponieważ uważano te umiejętności za zbedne. Uczono ich więc tylko tych rzeczy które mogły przydac się w walce. Od szóstego roku życia chłopiec przechodził pod opieke państwa i musiał chodzić do koszar. Uczono ich walki i sprytu. Kiedy dziecko zostało przyłapane na kradzieży, karano je nie tylke za kradzież co za brak sprytu!
2009-11-25T22:03:12+01:00
Wychowanie spartańskie było surowe. Dzieci które sie uropdziły aby mogly przezyc musialy byc silne i zdrowe. Spartan obowiazywał ostry rygor. Dzieci uczono odwagi, rywalizacji i dzielności oraz przyzwaczajano je do trudnych warunkow. Za nieprzestrzeganie praw i obowiazkow grozily surowe kary. Dzieci wychowywano na wojownikow.