Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T22:55:29+01:00
III zasada dynamiki mówi ze każdej akcji towarzyszy reakcja równa co do wartości i kierunku, lecz przeciwnie zwrócona.

możemy więc wysunąć wniosek:
Koń ciągnie wóz z taką sama siłą, z jaką wóz ciągnie konia, dlaczego więc się przemieszczają? Teoretycznie koń nie powinien ruszyć wozu z miejsca:)
W układzie koń-wóz siły wewnętrzne nie zmieniają stanu ruchu.

Układ porusza się do przodu ponieważ siła wywarta na konia przez podłoże jest większa niż siła wywarta przez podłoże na wóz. I dlatego układ się porusza.
4 3 4
2009-11-25T22:57:06+01:00
Można to wytłumaczyć bardzo prosto - potraktować konia i wóz jako 1 ciało (bo są ze sobą sztywno połączone).
Nie jest to sprzeczne.