Odpowiedzi

2009-11-25T22:54:03+01:00
Masz 19 pełnych 100.. więc:
19 * 0,6= 11,4
20 - 11,4= 7,6 (stopni celcujsza)
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-25T22:57:18+01:00
Poziom morza to oczywiście 0m - 20 °C
Kasprowy Wierch ma 1987m n.p.m. i 20° -x °C
więc robimy prosty rachunek: Różnica wynosi 1987m
1987m - x °C
100m - 0,6°C

x°C = 0,6 ×1987 ÷100 = 11,9°

Temperatura na Kaspprowym wynosi 20 - 11,9 = 8,1°Celsjusza
6 4 6
  • Dju
  • Rozwiązujący
2009-11-25T22:56:57+01:00
20 x 0.6 = 12
dlaczego tyle ? podzieliłem 1987:100 w przyblizeniu daje nam to wartość 20, później liczbę 20 wymnożyłem przez 0.6 gdyż tyle razy temperatura zmieniała się o 0.6 stopni.

no i to wszystko, teraz od 20stopni odejmujemy nasze wyliczone 12 stopni.

20-12=8 ---> taka temperatura będzie na kasprowym wierchu ;)
14 4 14