Odpowiedzi

2009-11-26T10:57:47+01:00
A)
8x : 2 = 2x -1
4x = 2x -1
2x = -1
x = - 1/2

b)
4-2(x+1) = 2
4 - 2x - 2 = 2
-2x = 0
x = 0

c)
-2(x+1) =2
-2x - 2 = 2
-2x = 4
x = -2

d)
5/7x = 2/14
x = 1/14 * 7/5
x = 0,1

e)
2x - 1,5 = 3(x-1)-(-1,3)
2x - 1,5 = 3x - 3 + 1,3
- x = -0,2
x = 0,2

f)
2(x-2) + 3(2x+4) = 0
2x - 4 + 6x + 12 = 0
8x = -8
x = -1

g)
(3x-9) :3 = -4 / *3
3x - 9 = -12
3x = -3
x = -1

h)
1,5x = x +2
0,5 x = 2
x = 4

i)
2x - (5 - x) - 30 - 2x = x - 35 <-- nie dalas =

j)
0,5x = -0,25
x = -0,5

2009-11-26T10:59:23+01:00
Rozwiaz rownania:

a) 8x : 2 = 2x - 1
4x=2x-1
2x=-1
x=-1/2

b) 4-2(x+1)=2
4-2x-2=2
-2x=0
x=0

c)-2(x+1)=-2
-2x-2=-2
-2x=0
x=0

d)5/7x=2/14
x=2/14:5/7
x=2/14*7/5
x=1/5

e)2x-1,5=3(x-1)-(-1,3)
2x-1,5=3x-3+1,3
2x-3x=-3+1,3+1,5
-x=-0,2
x=0,2

f)2(x-2)+3(2x+4)=0
2x-4+6x+12=0
8x=-8
x=-1

g)3x-9 kreska ulamkowa i to jest dzielone przez 3= -4 /*3
3x-9=-12
3x=9-12
3x=-3
x=-1

h)1/5x-2=x+2
1/5x-x=2+2
-4/5x=4
x=4*(-5/4)
x=-5

i)2x-(5-x)-30-2x
2x-5+x=30-2x ??? gdzie znak =
5x=35
x=7

j)0,5x=-0,25
x=-0,25/0,5
x=-0,5
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T11:58:15+01:00
Rozwiaz rownania:

a)8x :2 = 2x-1
4x=2x-1
2x=-1
x=-1/2

b) 4-2(x+1)=2
4-2x-2=2
2-2x=2
-2x=0/:(-2)
x=0

c)-2(x+1)=-2/:(-2)
x+1=1
x=0

d)5/7x=2/14
x=2/14*7/5
x=1/5

e)2x-1,5=3(x-1)-(-1,3)
2x-1,5=3x-3+1,3
2x-3x=-3+1,3+1,5
-x=-0,2/:(-1)
x=0,2

f)2(x-2)+3(2x+4)=0
2x-4+6x+12=0
8x=-8/:8
x=-1

g)3x-9 kreska ulamkowa i to jest dzielone przez 3= -4/*3 ( mnoże obie strony przez *3)
3x-9=-12
3x=-12+9
3x=-3/:3
x=-1

h)1/5x-2=x+2
1/5x-x=2+2
-4/5x=4
x=4*(-5/4)
x=-5

i)gdzie znak = wstawilam tu choc nie wiem
2x-(5-x)-30=2x
2x-5+x=2x+ 30
x=35


j)0,5x=-0,25/:0,5
x=-0,5