Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T11:48:15+01:00
Modyfikacje korzenia:
-spichrzowe:magazynuja subst. odzywczeu roslin tracacych na zime pedy nadziemne. np. marchew, burak
-kurczliwe: wciagaja rosline w glab ziemi w czasie mrozow i pomagaja w ukorzenianiu. np.kokorycz
-podporowestabilizuja rosline w podlozu; sa to korzenie przybyszowe. np. figowce, filodendron
-oddecowe: pobieraja tlen i umacniaja rosline w niestabilnym podlozu. np. namorzyny, cyprysniki
-czepne:przytwierdzaja rosline do podloza. np. bluszcz
-powietrzne: zaopatruja w wode epifity. np. storczyk
-ssawki- pobieraja wode z solami mineralnymi z innych roslin. np. jemiola
modyfikacje lodygi:
-spichrzowa: gromadzi material zapasowy. np. bulwa ziemniaka
-asymilacyjna: funkcje asymilacyjne. np.wilczomlecz, kaktus
-kłacze: organ przetrwalnikowy. np. szparagi, kosadzce, konwalie
-rozłogi: sluza do rozmnazania wegetatywnego. np. truskawki
-wąsy: wynosza rosline w gore. np.passiflora, winorosl
-ciernie: funkcja obronna. np. głóg
-piętka: typ skrócony. np. cebula
-źdźbło: u traw
modyfikacje lisci:
-pułapki: u roślin owadozernych np. rosiczka, dzbanecznik
-spichrzowe:magazynuja mat. zapasowy np. szpinak, cebula
-kolce:funkcje obronne np. berberys
-czepne: wynosza rosline w gore np. groszek
-kamienie: maskujace i gromadzace wode np. lithops
-asymilacyjne: funkcje asymilacyjne np. cebula
-wabiace: wabia owady zapylajace np. gwiazda betlejemska
57 4 57
2009-11-26T13:12:46+01:00

modyfikacje korzenia
modyfikacje korzenia:
-spichrzowe:magazynują substancje odżywcze u roślin tracących na zimę pędy nadziemne. np. marchew, burak
-kurczliwe: wciągają roślinę w głąb ziemi w czasie mrozów i pomagają w ukorzenianiu. np.kokorycz
-podporowestabilizuja rosline w podlozu; sa to korzenie przybyszowe. np. figowce, filodendron
-oddecowe: pobieraja tlen i umacniaja rosline w niestabilnym podlozu. np. namorzyny, cyprysniki
-czepne:przytwierdzaja rosline do podloza. np. bluszcz
-powietrzne: zaopatruja w wode epifity. np. storczyk
-ssawki- pobieraja wode z solami mineralnymi z innych roslin. np. jemiola
modyfikacje lodygi:
-spichrzowa: gromadzi material zapasowy. np. bulwa ziemniaka
-asymilacyjna: funkcje asymilacyjne. np.wilczomlecz, kaktus
-kłacze: organ przetrwalnikowy. np. szparagi, kosadzce, konwalie
-rozłogi: sluza do rozmnazania wegetatywnego. np. truskawki
-wąsy: wynosza rosline w gore. np.passiflora, winorosl
-ciernie: funkcja obronna. np. głóg
-piętka: typ skrócony. np. cebula
-źdźbło: u traw
modyfikacje lisci:
-pułapki: u roślin owadozernych np. rosiczka, dzbanecznik
-spichrzowe:magazynuja mat. zapasowy np. szpinak, cebula
-kolce:funkcje obronne np. berberys
-czepne: wynosza rosline w gore np. groszek
-kamienie: maskujace i gromadzace wode np. lithops
-asymilacyjne: funkcje asymilacyjne np. cebula
-wabiace: wabia owady zapylajace np. gwiazda
9 3 9