Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T12:12:52+01:00
-Dżesera
-Cheopsa
-Chefrena
-Mykerinosa



Proces mumifikacji można podzielić na cztery etapy:
1) Wyjęcie organów wewnętrznych – najpierw rozcinano zwłoki z lewej strony i wyjmowano wszystkie wnętrzności oprócz mózgu i serca, które zostawiano na swoim miejscu ,lecz od 1080 r. p.n.e. wyjmowano także mózg przez przebicie kości nosowej, a przez powstały otwór za pomocą długich, mocno powyginanych przyrządów wyciągano tkankę mózgową. Następnie wnętrze ciała obmywano dokładnie wodą i nacierano winem palmowym.
2) Mumifikacja organów wewnętrznych – dokonywana była na specjalnym stole przeznaczonym tylko do tego zabiegu. Obmywano narządy wodą i winem palowym.
3) Odwadnianie – polegało na napełnieniu i oczyszczeniu wnętrza ciała specjalnym natronem. Leżało ono tak przez kilka wygodni, by straciło większość wody.
4) Wysuszanie – po zabiegu odwadniania kładziono zwłoki na słońcu lub wieszano na specjalnym rusztowaniu nas ogniem. Na tym kończono zabieg mumifikacji. Trwał on łącznie ok. 6 tygodni.
  • Użytkownik Zadane
2009-11-26T12:13:03+01:00
-piramida Cheopsa
-piramida Mykerinosa
-piramida Chefrena

- oczyszczanie ciała zmarłego woda i natronem
-usuwanie części cieła
-serce pozostawiano w ciele
-pokrywano oraz napełniano natronem
-nacierano pachnącymi olejkami
-pokrywano ciało cienką warstwą płynnej żywicy
-owijano materiałem