Na grzybobraniu wszyscy znaleźli łącznie 110 grzybów. Rodzina Burskich znalazła 2 razy tyle sztuk grzybów co rodzina Arskich i jeszcze 3 grzyby, a rodzina Celińskich znalazła tyle grzybów co wszyscy pozostali razem i jeszcze 2 grzyby. Oblicz ile grzybów znalazła rodzina Burskich.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T12:30:00+01:00
B - Burscy
A - Arscy
C - Celińscy

B+A+C = 110 (wszyscy zebrali razem 110)
B = 2A+3 (Burscy 2 razy więcej od Arskich, plus 3)
C = A+B+2 (Celińscy tyle co pozostali razem, plus 2)

Podstawiamy dane do pierwszego wzoru:
2A+3+A+A+2A+3+2 = 110
6A+8 = 110
6A = 110-8 = 102
A = 102/6 = 17
B = 2A+3 = 17*2+3 = 34+3 = 37 tyle grzybów znalazła rodzina Burskich
C = A+B+2 = 17+37+2 = 56
A+B+C = 110
17+37+56=110

Rodzina Burskich znalazła 37 grzybów
14 4 14
2009-11-26T12:33:32+01:00
X - liczba grzybów znalezionych przez Arskich | 17
2x+3 liczba grzybów znalezionych przez Burskich | 2*17+3= 37
x+2x+3+2 liczba grzybów znalezionych przez Celińskich |17+2*17+3+2=56
x+2x+3+3x+3+2=110
6x+8=110
6x=110-8
6x=102| :6
x=17
ODP: rodzina Burskich znalazła 37 grzybów.
11 4 11