Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T15:09:21+01:00
AB=DC

[3-(-2);0-0]=[5-x;3-y]

5=5-x
0=3-y
x=0
y=3
współrzędne D(0;3)


[-2-3;0-0]-[-2-x;0-y]=[0;-4]
[-5;0]-[-2-x;0-y]=[0;-4]
-5-2-x=0 0-0-y=-4
x=-7 y=4
D(-7;4)

2009-11-26T15:29:22+01:00
Dane są punkty: A(-2, 0),B(3, 0) i C(5, 3). Wyznacz współrzędne punktu D takiego,że
a)wektor AB = wektor DC
b)wektor BA - wektor DA = [0,-4]

A(-2,0) B(3,0) C(5,3) D=?
a)
AB=DC
AB=[Xb-Xa, Yb-Ya]
AB=[3-(-2), 0-0]=[5,0]
DC=[Xc-Xd,Yc-Yd] D(x,y)
DC=[3-x,3-y]

AB=DC
[5,0]=[3-x,3-y]
3-x=5 3-y=0
x=5-3 y=-3
x=2
odp. D=(2,-3)

b)wektor BA - wektor DA = [0,-4]

BA-DA=[0,-4]
BA=[Xa-Xb, Ya-Yb]
BA=[-2-3, 0-0]=[-5,0]
DA=[Xa-Xd, Ya-Yd] D(x,y)
DA=[-2-x,0-y]
BA-DA=[0,-4]
[-5,0]-[-2-x,0-y]=[0,-4]
-5-2-x=0 0-0-y=-4
x=-7 y=-4
D(-7,-4)
ps. dasz znać czy jest dobrze rozwiązane ;) mam nadzieję, że tak...