Jestem chora więc się nie bede rozpisywać .. wybaczcie :(
Poprostu musze odpowiedzieć na pytania a nie mam do tego głowy ;(((
1.Położenie geograficzne Macedonii.
2.Kto i kiedy podbił i podporządkował miasta Helleńskie ?
3.Kto zorganizował wypławę przeciwko Persji ?
4.Wymień główne ośrodki i osiągnięcia kultury hellenistycznej.
5.Jaką polityke wobec podbitych ludów prowadził Aleksander Wielki ?

Głupio mi że tego nie rozwiązuje sama, ale ciężko jest to w książce znaleść i wg... kupaaaaaa ! ;(

2

Odpowiedzi

2009-11-26T14:09:46+01:00
1.41 50 N, 22 00 E
3.Aleksander Macedoński
4.Najważniejsze ośrodki kultury hellenistycznej to:

Aleksandria
Antiochia Syryjska
Pergamon
Ateny
Rodos
Kos
Delos

TYlko tyle wiem :/
pozdro ;))
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T16:29:51+01:00
PROSZĘ MAM NADZIEJĘ ZE CI POMORZE

1.połudnowo- wschodnia częs europy Przylegająca od strony północnej Do grecji,

2 .Filip II ,Po przeprowadzeniu reform w swoim kraju.Podejmuje ekspansję poza granice macedoni, W 337 Roku wygrywa bitwe w Beocji z armią Aten i Teb.
po tym wydarzeniu przeją prawie całkowitą władzę nad Grecją. w 337 odbył się w Koryncie zjazd przestawicieli { poza spartą }państw Greckich. Oficjalnie miał słuzyć on zorganizowanie wyprawy przeciwko Persi { za zniszczenia świątyń geckich w 480 r p n e} - stworzono Związek Koryncki. Ale tak naprawde Filip II chciał przeciągnoć greków na swoja strone i stać sie Hegemonem całej grecji, W rezultaci ezostał wybrany wodzem Hellady i mógł on przystapicdo kampani przeciwki persji
3.Aleksander Wielki gdyz Filip II został zamordowany [ syn jego to Aleksander ]
4.Głównymim osrodkami były okolice wilelkich monarchi czołowa role pełniła Aleksandria.Osiągniecia :poezja sielankowa i epiczna . Na wyżynt wniosła się komedia, rozwineła się filozofia, stawiając sobie na cel krytyke tekstów.
, osiagniecia w naukach przyrodniczych i matematycznych np prawo Archimedesa, geometria euklidesowa geografia obliczenia obwodu ziemi siatki połundników i równolezników. powsanie nurtów stoicyzm i epikureizm , to drugie dotyczy mzx korzystania z życia, bez oglondania sie za siebie w przeszłośc , a zarazem harmonia wewnętrzna i duchowy spokuj bo nie wiadomo co przyniesie dzień kolejny.To pierwsze to Zycie zgodnie z naturą, na wypełnianu woli losu nawet wbrew własnej woli.
5 Nie uciskał ludów podpitych ani ne narzycał im nadmiernych podatków,nadawał prawa ziemskie, tym, którzy w jego mniemaniu na to zasłużyli, wprowadzając np. na swych terytoriach grecki system prawny


CZASAMI MOGĄ BYC BŁEDY , ZA TO SORKI :]

7 4 7