A) Uporządkuj wszystkie planety Układu Słonecznego od najmniejszej do największej.
b) Podaj dwie różnice między planetami leżącymi w odległości do mln km od Słońca a planetami, które leżą w większej odległości od Słońca.
c) Podaj nazwy planet Układu Słoenecznego, które są ziemiopodobne.


Proszę o szybkie i SĘSOWNE rozwiązanie tego zadania. Z góry dziękuje.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T14:13:17+01:00
Merkury - Jego średnica to 4880 km, około 3/8 wielkości średnicy Ziemi. Obwód wynosi niemal 16 000 km,
Mars - Jest mniejszy zarówno od Ziemi, jak i Wenus, posiadając średnicę 6786 km i obwód nieco poniżej 21 300 km.
Wenus - Jej średnica i obwód to odpowiednio 12 160 i niemal 38 000 km
Pluton - Jego średnica i obwód są nieco mniejsze od ziemskich, przy czym dokładne wymiary nie są jeszcze do końca znane. Wiedza o nim jest jak dotąd dosyć skąpa, z powodu jego niedawnego odkrycia, ogromnej odległości i stosunkowo niewielkiego rozmiaru, równego mniej więcej wielkości Ziemi.
Ziemia - Jej średnica i obwód to odpowiednio 12 800 i 40 000
Neptun - Jego średnica to 47 000 km, a obwód to niemal 171 200 km,
Uran - Jego średnica to około 49 130 km, a obwód liczy około 156 000 km
Saturn - Jest drugą planetą pod względem wielkości. Jego średnica to 120 670 km, a obwód to około 379 200 km.
Jowisz - największa z planet. Jego średnica to 141 920 km, a obwód 448 000 km.

b)planety leżące do 230 mln km (czyli Merkury, Wenus, Ziemia i Mars) są planetami skalistymi, podczas gdy pozostałe (Jowisz, Saturn, Uran i Neptun) - są planetami gazowymi (nie podaję tutaj Plutona, gdyż to jest tzw. dziwna planeta..., przez niektórych nawet na planetę nieuznawana - mimo, że jest łączony z planetami gazowymi, planeta ta jest skalista)

planety leżące ponad 230 mln km od Słońca są wielokrotnie większe (są nazywane planetami-olbrzymami) niż te leżące wewnątrz Układu Słonecznego (i tutaj znowu wyjątkiem jest Pluton, który nie "odstaje" wielkością od tych mniejszych planet)
c)
1 4 1
2009-11-26T14:15:13+01:00
A) Merkury -> Mars -> Wenus -> Ziemia -> Neptun -> Uran -> Saturn -> Jowisz

b) Czy na pewno tylko milion kilometrów? Wszystkie planety US są ponad mln od Słońca.

c) Merkury, Wenus, Mars i Ziemia oczywiście \.

Pozdrawiam :)
1 4 1
2009-11-26T17:06:01+01:00
A)MERKURY-MARS-WENUS-ZIEMIA-NEPTUN-URAN-SATURN-JOWISZ
B)PLANETY LEŻĄCE BLIŻEJ SŁOŃCA MAJĄ MNIEJSZĄ GĘSTOŚĆ, MNIEJSZĄ WIELKOŚĆ OD PLANET LEŻĄCYCH DALEJ OD SŁOŃCA
C)MERKURY, WENUS, MARS