Które z tych czasowników mogą występować w stronie biernej

przepisać myć uprać wykraść przyjąć malować zajrzeć leżeć stać zaprzysiąc ostrzyć podeptać siedzieć spać zaśpiewać rzucać oglądać móc robić płakać pić wstać podać wyszeptać

proszę szybko!!

2

Odpowiedzi

2009-11-26T14:38:15+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T14:43:47+01:00
Przepisać-jest przepisany
myć- jest umyty
uprać-jest prany
przyjąć- jest przyjmowany
malować-jest malowany
ostrzyć-jest ostrzony
poodeptany
rzucać-jest rzucony
pić-jest pity
podać-jest podany
wyszeptać-jest wyszeptany

Wydaję mi się że to dobrze, dla pewności sprawdź z tą stroną:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Strona_(j%C4%99zykoznawstwo)

reguła jest taka że w stronie BIERNEJ NP.
Pies jest lizany przez kota