Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T15:02:04+01:00
Liczysz ze stężenia procentowego, ile substancji musisz mieć w roztworze 200g:
200g * 2/100 = 4g

Od masy roztworu, odejmujesz masę substancji, otrzymując masę wody:
200g-4g=196g

Z gęstości wody obliczasz, ile tej wody należy odmierzyć:
d=m/V / : m
d/m=1/V
V=m/d
V=196/1cm³
V=196cm³

Odp: Należy odważyć 4g sody oczyszczonej i odmierzyć 196cm³ wody.
1 5 1
2009-11-26T15:03:26+01:00
Gęstośc= 1g/cm³
Cp=2%

100g ----- 2g
200g ----- x

x=4

soda = 4g=4cm³
woda = 200g-4g=196g=196cm³
10 4 10