Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T14:59:05+01:00
1)Grzyby(z łac. Fungi) heterotroficzne, organizmy cudzożywne, saprofity lub pasożyty, nie zdolne do aktywnego ruchu. Posiadają ścianę komórkową zbudowaną z chityny. Materiałem zapasowym jest glikogen. Jądra komórkowe drobne, otoczka jądrowa nie zanika podczas zakładania się wrzeciona kariokinetycznego. Większość grzybów ma wielokomórkowe albo komórczakowe ciało, zbudowane z długich nitkowatych strzępek.

Znaczenie grzybów- POZYTYWNE-

·Grzyby destruenci- rozkładają martwą materię organiczną w przyrodzie, rozkładają ligninę, przyczyniają się do obiegu materii w przyrodzie
·Przemysł spożywczy- produkcja przypraw, drożdże, fermentacja alkoholowa, sery pleśniowe
·Przemysł farmaceutyczny- Penicylina z pędzlaka (Fleming)
·Grzyby symbiotyczne- mikoryza

Znaczenie grzybów- NEGATYWNE-

·Pasożyty- buławinka czerwona, huba, sporyż,
·Grzybica skóry, narządów rodnych kobiet
·Grzyby na ścianach- alergie wziewne
·Psucie żywności- kropidlaki
·Trujące grzyby
2009-11-26T15:02:10+01:00
+ są używane do potraw, mają witaminy i sole mineralne
+ stosowane do produkcji serów, wina i piwa oraz do spulchniania ciasta
+ wykorzystywane w przemyśle farmaceutycznym do pozyskiwania substancji o wartościach leczniczych m.in. pedzlak jest źródłem penicyliny.
- powodują psucie się produktów żywnościowych, niszczenie m.in. drewna, skóry i bawelny
- wywołują schorzenia u ludzi a także u roślin uprawnych i zwierząt hodowlanych