5. Krasnoludki z domu do pracy muszą przejść 800 m. Najmniejszy z nich chodzi z prędkością 40 m na min. Największy krasnoludek chodzi dwa razy szybciej. Oblicz, o której godzinie musi wyruszyć najmniejszy krasnoludek, aby zdążyć do pracy na godz. 6.00 ?

3

Odpowiedzi

2009-11-26T15:09:13+01:00
2009-11-26T15:09:47+01:00
Najmniejszy krasnoludek musi wyruszyć o godzinie 5.40
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T15:11:20+01:00
800m : 40m =20minut

Najmniejszy krasnoludek przechodzi 800metrów w 20 minut

40m x 2 = 80 minut
800m : 80 min = 10 minut

Największy krasnoludek przechodzi 800 metrów w 10 minut

ODP: Najmniejszy krasnoludek aby zdążyć do pracy na godzinę 6:00 musi wyjść o godzinie 5:40.
4 4 4