Odpowiedzi

2009-11-26T15:27:40+01:00
WIOSNA
1-następują roztopy śniegu więc mamy dużo błota.Często pada deszcz.Czasem może występować burza.
2-niektóre zwierzęta budzą się ze snu zimowego,są głodne,ponieważ w zimie nie znajdowały wiele pokarmu.
3-rośliny zaczynaja się rozwijać po zimie.Zaczyna się zielenić i na drzewa powracają liście.
4-sadzą zboża i przygotowują pole po zimowej przerwie.Sadzą trawę.
LATO
1-dużo słońca,mało chmur,żadko padający deszcz,możliwe burze następujące po dużych upałach i małej ilości wiatru.
2-zwierzęta są spokojne,mają pod doststkiem pożywienia jeżeli nie jest zbyt sucho.
3-gdy jest długo sucho to rośliny więdną i umierają,zaś te,które potrzebują dużo słońca mają idealne warunki do rozwoju
4-sianie warzyw,przygotowanie pola do użytkowania
JESIEŃ
1-pochmurno,dużo deszczu i silnego wiatru
2-zwierzęta robią zapasy na zimę i gromadzą tkankę tłuszczową
3-spadają liscie z drzew i niektóre drzewa gubią szpilki.kwiaty przekwiatją
4-zbieranie kapusty z pola,orka,sadzenie ozimych zbóz
ZIMA
1-zimno,mroźno ,pada śnieg i grad,wieje wiatr
2-zwierzęta zapadają w sen zimowy,szukają schronienia dla przetrwania w trudnych warunkach.
3-rośliny umierają
4-rolnicy mają przerwę w pracy
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T15:32:07+01:00
1Zima.
Zimą często pada śnieg.Rzadko deszcz.Zwierzęta zapadają w sen zimowy, ale niektóre tego nie robią. Nie ma dużo roślin.Są tylko rośliny, które mogą przetrwać zimę.Rolnicy nie mają dużo pracy, ponieważ pola są przykryte śniegiem i nie można nic robić.
2.Wiosna
Wiosną coraz częściej pojawia się słońce,które topi lód.Ptaki przylatują do Polski, a rośliny powoli zaczynają rosnąć i zakwitać.
Rolnicy sieją zboża.
3.Lato
Lato jest bardzo ciepłe bo słońce najmocniej grzeje.Zwierząt jest bardzo dużo.Możemy je zobaczyć na polach.Rośnie i zakwita bardzo dużo roślin.Pojawiają się też jabłka, czereśnie,wiśnie itd.Rolnicy żniwują.
4Jesień.
Bardzo dużo pada.Zwierzęta przygotowują się do snu zimowego.
Rośliny już przekwitają, a z drzew opadają liście.Rolnicy kopią buraki i ziemniaki i sieją zboża.

5 4 5
2009-11-26T19:48:57+01:00
Wiosna -
Wysokość słońca nad widnokręgiem w południe słoneczne wynosi ok. 38 (stopni). Na wiosnę temperatura powietrza rośnie.Występują obfite deszcze i burze.
Zwierzęta budzą się ze snu zimowego i wychowują potomstwo.
Rośliny odrzywiają i kwitną puszczają paki i potem rozkwitają.
Rolnicy sieją zborze itp.
Lato-
Wysokość słońca nad widnokręgiem w południe słoneczne wynosi ok. 61, 5 (stopnia). Jest ciepło,bywa gorąco.Zdarzają się burze i krótkie ulewne deszcze.
młode zwierzeta usamodzielniają się.
Dojrzewa wiele roślin uprawianych przez rolników.
Jesień-
Wysokosc słonca nad widnokręgiem w południe słoneczne wynosi ok. 38 (stopni).w ciągu najblizszych trzech miesiecy temperatura sie obniza. pojawiaja sie częste i nieraz długo trwałe deszcze,przykre porywiste wiatry. rosliny i zwierzeta przygotowywuja sie do zimy. Liscie spadaja z drzew tworząc złota faunę.
Zima -
Wysokosc słonca nad widnokregiem w południe sloneczne wynosi ok. 14,5 (stopnia). Zima jest okresem najniższych temperatur powietrza.Częściej pada śnieg niż deszcz.
Zwierzęta są w trakcie snu zimowego , jesienia nagromadzily one duzo zapasów wiec wstaja po to by sie pozywić. Drzewa sa ogolocone ( bez lisci, jedynie drzewa iglaste posiadają liście czyli igły)pokryte sniegiem.
3 3 3