Po dziewięciu dniach podróży przez pustynię beduini zorientowali się, że wypili już 60% zapasów wody. Zostało im 48 bułkanów z wodą. O ile procent powinni zmniejszyć dzienne racje wody, jeśli ma jej wystarczyć na kolejne 8 dni?

Zależy mi na szybkiej odpowiedzi. Wiem, że trudne ;] ale daje za to 120 pkt.

3

Odpowiedzi

2009-11-26T16:01:34+01:00
48-40%
x-100%

48×100 4800
x = _____________ = ____ = 120
40 40
120-48=72
72÷9=8
8
___ × 100% = 6,(6)%
120

odp.O 25 %
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T16:21:07+01:00
48/100 - 48
60/100 - x
40x=2880
x=72
48:8=6
8-6=2
2:8=0,25
0,25=25/100
odp:powinni zminiejszyc o 25 procent
2009-11-26T16:25:24+01:00
40%-48 /2
20%-24 /*5
100%-120
60%-72
48/8=6 - tyle na dzień
72/9=8
o 25 %.