Odpowiedzi

2009-11-26T15:53:46+01:00
Etanol- C2H5OH
mcz= 2*12u + 6*1u + 1*16u
mcz= 24u + 6u + 16u
mcz= 46u
%C= 24u : 46u * 100%
%C= 52,17%
%H= 6u : 46u * 100%
%H= 13,04%
%O= 16u : 46u * 100%
%O= 34,78%
11 4 11
2009-11-26T15:56:52+01:00
Masa cząsteczkowa
12uX2+1uX5+16u+1u=46u

C=52,2 %
H=13 %
O=34,8 %
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T16:06:04+01:00
C₂H₅OH <------ etanol

mH₂C₅OH= 6* 1u + 2* 12u + 1*16 u = 46 u

100% = 46 u
x =6 u

x= 6 u * 100 % : 46 u = 13, 04 %

100% = 46 u
x= 16 u

x= 16 u * 100% : 46 u = 34, 78 %

100% = 46 u
x= 24u

x=100% * 24 u : 46 = 52, 17 %
9 4 9