W njwiększym porcie morskim świata w Rotterdamie preładowuje sie corocznie o okolo 114,9 mln tontowaru więcej niż w największym porcie Japonii- kobe. w obydwu tych portach przeladowywuje sie lacznie 430,7 mln. ton wowarów. ile milonów ton towarów przeładoeuje się w kazdym z tych portów?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T15:53:44+01:00
X - towar w Rotterdamie
y - towar w Kobe

x - y = 114,9 mln
x + y = 430,7 mln

dodajemy stronami

2x= 545,6 mln
x = 272,8 mln

x+y = 430,7 mln
y = 430,7 mln -x
y = 430,7 mln - 272,8 mln = 157,9 mln

x = 272,8 mln
y = 157,9 mln
2009-11-26T15:56:23+01:00
430,7mln-114,9mln=315,8mln

315,8mln/2=157,9mln

157,9mln+114,9mln=272,8mln

odp; w Rotterdami przekłada sie 272,8 mln tpwaru , a w Japonii 157,9mln towru
2009-11-26T15:57:09+01:00
Xmln- ilość towaru przeładowywanego w japonii
x+114,9 mln- ilość towaru przeładowywanego w Rotterdamie
x mln+ x+114,9 mln= 430,7 mln /-114,9 mln
2x= 315,8 mln /÷2
x= 157,9 mln

x+114,9 mln= 272,8 ;)