Zad1.
Wyjaśnij znaczenie podanych związków frazeologicznych.
-Na wszystko przyjdzie czas-
-gorący czas-
-duch czasu-
-kwestia czasu-
zabić czas-
-trawić czas-
-próba czasu-


b.Ułóż zdania z trzema związkami frazeologicznych.


zad.2.
Uporządkuj fragmenty przysłów dotyczących czasu.
-Do czasu dzban najlepszy doktor.-
-Czas ma swój czas-
-po czasie temu czas-
Czas karzdy mądry-
-Komu w drogę wode nosi-
Karzda rzecz to pieniądz.


Prosze pomóżcie:)
-

2

Odpowiedzi

2009-11-26T16:45:07+01:00
Na wszystko przyjdzie czas-na razie jest za wcześnie , przyjdzie pora.
gorący czas-okres,w którym dużo się dzieje.
duch czasu-zdarzenia, rzeczy, nastrój typowe dla danego okresu.
kwestia czasu-za jakiś czas okaże się [np. że miałem rację].
zabijać czas-wymyślać sobie jakieś zajęcia, żeby się nie
nudzić.
trawić czas-marnować czas.
próba czasu-po pewnym czasie okaże się [ na przykład jak działa
dane rozwiązanie].Nie wiem jakie zdania zrobić ale myślę że to coś pomoże;)
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T20:47:59+01:00
Zad.1,b
Moja poprawa z jezyka polskiego,to tylko kwestia czasu.
Przed koncem roku jest w szkole goracy czas,wszyscy poprawiaja oceny.
Nasza przyjazn przeszla probe czasu.
zad.2
Do czasu dzban wode nosi.Kazdy madry po czasie.Czas to pieniadz.Komu w droge temu czas.Najlepszy doktor-czas.
zad 1,od Zuzi47 jest dobre
4 4 4