Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T16:14:52+01:00
1.Maroko
Atrakcje turystyczne, historia, zabytki Królestwa Maroka, kąpieliska As-Sawira, Asfi, Al-Dżadida, Al-Muhammadija, Asila i Al-Husajma
Mauretania
Mauretania, zachodnia cześć Sahary, Nawaszkut
Algieria
Algierska Republika Ludowo-Demokratyczna, ludność, obszar, regiony turystyczne, uzdrowiska i oazy
Tunezja
Atrakcje turystyczne Tunezji, regiony turystyczne, Tunis, Safakis, Susa
Seszele
Republika Seszeli
Madagaskar
Madagaskar, czwarta pod względem wielkości wyspa na świecie
Mauritius
Niewielka wyspa pochodzenia wulkanicznego na Oceanie Indyjskim
Kenia
Republika Kenii, jeziora Turkana, Baringo, Nakuru, Naivasha, Magadi, góry Elgon (4321 m n.p.m.), Kenia (5199 m n.p.m.), regiony turystyczne, safari
Ruanda
Niewielki, górzysty kraj odznaczający się dużą różnorodnością krajobrazów.
Gabon
Góry Krystaliczne, obiekty turystyczne
Kongo
Ludowa Republika Konga, rzeka Kongo, Kotlina Kongo
Egipt
Atrakcje turystyczne, historia, zabytki, Giza, piramidy
Czad
Charakterystyka kraju, stolica, ukształtowanie powierzchni, Kotlina Czadu, parki narodowe
Republika Południowej Afryki
Republika Południowej Afryki, atrakcje, walory, regiony i ośrodki turystyczne RPA
Kamerun
Klimat i roślinność, parki narodowe, historia, ośrodki gospodarcze i kulturalne, atrakcje turystyczne
Reunion
Reunion leży na Oceanie Indyjskim, na wschód od Madagaskaru. Jest to wyspa pochodzenia wulkanicznego, o górzystej rzeźbie.

2.Turcja
Turcja, Republika Turecka, regiony turystyczne, atrakcje turystyczne Turcji
Cypr
Cypr, Republika Cypryjska, atrakcje turystyczne, regiony turystyczne, rozwój turystyki
Syria
Syria, Syryjska Republika Arabska, Atrakcje turystyczne, zabytki, Damaszek, Halab, Hims, Hama
Liban
Liban, atrakcje turystyczne Libanu, zabytki, miasta Sajda, Bejrut, Dżubajl, Trypolis, Baalbek, Zahla
Irak
Republika Iracka, An-Nadżaf, Karbali, Mosul, Bagdad - zabytki, historia
Iran
Iran, Islamska Republika Iranu, zabytki sztuki islamskiej, muzea, góry Elbrus
Nepal
Królestwo Nepalu, Himalaje, Mount Everest, Lhoce, Makalu, Czo Oju, Dhaulagiri, Manasiu
Gruzja
Tbilisi, Mccheta, Kutaisi, Batumi, Suchumi, Poti, uzdrowiska
Armenia
Regiony turystyczne, zabytki, atrakcje turystyczne Armenii
Azerbejdżan
Baku, Giandża, Nachiwczewan, miasta Azerbejdżanu, zabytki, historia
Indie
Regiony, atrakcje turystyczne, zabytki, miasta, klimat, kultura. Charakterystyka Indii
Bangladesz
Ludowa Republika Bangladeszu, regiony i atrakcje turystyczne, klimat, krajobraz, zabytki, historia. Parki narodowe, rezerwaty
Sri Lanka
Demokratyczno-Socjalistyczna Republika Sri Lanki
Malediwy
Historia, mieszkańcy, atrakcje turystyczne
Japonia
Wyspa Hokkaido, Region pacyficzny i Wewnętrznego Morza Japońskiego wyspy Honsiu, wybrzeże Morza Japońskiego, Wyspa Kiusiu, Wyspa Sikoku, Wyspa Okinawa
Korea
Korea Północna, Korea Południowa, zabytki, klimat, atrakcje turystyczne
Mongolia
Warunki klimatyczne, Kotlina Wielkich Jezior, Cecerleg, Charchorin
Tajlandia
Królestwo Tajlandii, regiony turystyczne, zabytki, klimat, ukształtowanie powierzchni
Turkmenistan
Atrakcje turystyczne, warunki klimatyczne, charakterystyka
Wietnam
Historia, Hanoi, Ho Chi Minh, Hue, historia, warunki rozwoju turytyki
Malezja
Kuala Lumpur, Malakka, Borneo, Tahan, park narodowy Taman Negara
Birma
Klimat, ukształtowanie terenu, najwyższy szczyt Birmy, ruch turystyczny. Miasta Rangun, Mandalaj, Pagan, Pegu. Zabytki, budowle
Laos
Powierzchnia, góry, klimat, turystyka
Indonezja
Typowy kraj wyspiarski obejmujący ponad 13.000 wysp i wysepek Archipelagu Malajskiego.
Chiny, Tajwan
Chiny, Tajwan, klimat, regiony, atrakcje turystyczne, sztuka. Wielki Mur Chiński, Tybet
Jemen
Klimat, ukształtowanie terenu, zabytki, gospodarka, regiony Jemenu
Hongkong
Atrakcje turystyczne, co znaczy słowo Hongkong, port, położenie komunikacyjne, miasta portowe

3.Kanada
Kanada, regiony turystyczne, Quebec, Montreal, Ontario, Toronto, Ottawa, Niagara Falls, Kordyliery, Vancouver
Grenlandia
Grenlandia, charakterystyka Grenlandii
Stany Zjednoczone
Stany Zjednoczone Ameryki, atrakcje turystyczne USA. Historia, budownictwo, regiony turystyczne, Nowy Jork, Los Angeles, San Francisco, Chicago, Boston, Baltimore, Waszyngton
Meksyk
Meksyk, Teotihuscan, Tula, Puebla, Cholula, Cuernavaca, Guadalajara, Acapulco, Jukatan
Saint-Pierre i Miquelon
Archipelag 2 większych i 6 mniejszych wysp skalistych w północnej części Oceanu Atlantyckiego
Jamajka
Trzecia co do wielkości wyspa archipelagu Antyli, leży na południe od Kuby i na zachód od Haiti. Produkcja rumu, turystyka, zabytki, Port Royal, Santiago de la Vega, stolica Kingston

4.

Brazylia
Salvador, Recife, Sao Luis, Rio de Janeiro, Sao Paulo i inne atrakcyjne turystycznie regiony Brazylii
Kolumbia
Atrakcje turystyczne Kolumbii, regiony turystyczne
Wenezuela
Wenezuela, Republika Wenezueli, atrakcje i regiony turystyczne
Ekwador
Wyspy Galapagos, Guayaquil, Quito
Peru
Lima, Cuzco, Machu Picchu, Arequipa, Jezioro Titicaca, Cordillera Blanca
Chile
Regiony i atrakcje turystyczne Republiki Chile
Argentyna
Rozwój turystyki, regiony, Buenos Aires, Mar del Plata, Sierry Pampeańskie, Andy Patagońskie, Mendoza, Park narodowy Iguazu
Paragwaj
Klimat, historia, ukształtowanie powierzchni, turystyka w Paragwaju

5,Australia
Australia, Związek Australijski
Nowa Zelandia
Płaskowyż Centralny, Rotorua, fumarole, Auckland, park narodowy Aspiring
Papua Nowa Gwinea
Niezależne Państwo Papui-Nowej Gwinei
Wyspy Salomona
Salomon Islands, Guadalcanal, Malaita, San Cristobal, Santa Isabel, Honiara
Fidżi - Fiji
Wyspy Fiji, Republika Fidżi, główne ośrodki turystyczne, regiony

6,Hiszpania
Hiszpańskie zabtyki, atrakcje i regiony, potęga Hiszapanii jako kraju dyktującego kulturalne i społeczne zasady
Włochy
Atrakcje i regiony turystyczne Włoch, zabytki. Alpy, Trydent, Nizina Padańska
Malta
Wyspy maltańskie, zabytki architektury, denudacja powierzchni wysp
Wielka Brytania
Wielka Brytania, Anglia, Szkocja, Walia, Londyn - atrakcje turystyczne, regiony, zabytki, muzea
Portugalia
Klimat, regiony turystyczne, Lizbona, Azory, Madera, Braga, Coimbra, Tomar, Fatima
Francja
Paryż - muzea, zamki, pałace, Lotaryngia, Wersal, Dolina Loary, miejscowości turystyczne
Grecja
Kreta, Patras, Lutra Kilinis, Kalamate, Megalopolis, Sparta, Korynt, Megara, Karistos, Mykeny
Chorwacja
Umag, Porec, Vrsar, Rovinj, Pula, Labin, Opatija, Rijeka. Regiony turystyczne Chorwacji. architektura, klimat, zabytki. Sporty wodne.
Czechy
Praga, Hradczany, Plac Wacława, miasta Czech i Moraw, Ołomuniec, Czeskie Budziejowice, Brno, Ostrawa
Węgry
Balaton, Budapeszt, Góry Matra i Bukowe, Alpy Węgierskie, Velence i Szekesfehervar, Las Bakoński, Dunakanyar (Zakole Dunaju)
Białoruś
Mińsk, Grodno, Nowogródek, Nieśwież
Ukraina
Odessa, Jałta, Lwów, Kijów, Bakczysaraj, Burkut, Truskawiec, Poczajów, Krzemieniec, Tarnopol, Kamieniec Podolski, Iwano-Frankowsk, Askania Nowa, Charków
Niemcy
Szlezwik-Holsztyn, Lubeka, Hamburg. Zabytki i atrakcje turystyczne niemieckich miast. Brema, Dolna Saksonia, Meklemburgia, Nadrenia Północna Westfalia, Saksonia, Bawaria
Islandia
Rejkiawik (Reykjavik), Akureyri - ośrodek sportów zimowych, wodospady Goda i Detti, jezioro Myvatn
Bułgaria
Złote Piaski, zabytki Sofii, Warna, Drużba, Czajka, Albena, Bałczik, Rusałka, kąpieliska Biała i Obzor, ośrodek turystyczny Słoneczny Brzeg - Nesebyr.
Szwajcaria
Genewa, Alpy Szwajcarskie, ośrodki sportów zimowych, narciarstwo, gdzie pojechać na narty do Szwajcarii, lodowce, uzdrowiska szwajcarskie, kantony
Austria
atrakcje i regiony turystyczne Austrii. Austria turystycznie. Ośrodki sportów zimowych w Alpach Austriackich. Uzdrowiska w Austrii. Innsbruck, Salzburg, Tyrol. Alpy austriackie - ośrodki sportów narciarskich, całoroczne.
Słowacja
Karpaty słowackie, nawyższy szczyt Słowacji, turystyka górska, baza hotelowa, uzdrowiska klimatyczne, wyciągi narciarskie, stoki szczytu Chleb z wyciągami narciarskimi, zabytki Bratysławy, Wielka Fatra, Mała Fatra
Holandia
Zabytki Amsterdamu, muzea, największy port świata, architektura holenderska, wiatraki w Holandii
Monako
Historia, turystyka, atrakcje i geografia księstwa Monako (z francuskiego: Principaute de Monaco)
9 3 9
2009-11-26T16:21:23+01:00
1. Afryka- Safari, Egipt ( piramidy), Kilimandżaro
2. Azja- Mount Everest, świątynie w Khadżuracho
3. wodospad Niagara, kanion Kolorado
4. Amazonia, Patagonia chilijska
5. wulkaniczne wyspy Bora- Bora, wybrzeże klifowe
6. Notre Dame w Paryżu, krajobraz Andaluzji w Hiszpanii
5 1 5
2009-11-26T16:26:14+01:00
Afryka- Do wybrzeża Angoli przylegają dwa parki narodowe Lona oraz Quicama.
-Republika Mozambiku-Park Narodowy Gorongosa
-Botswana-kraj o równinnej powierzchni, pokrytej sawannami i stepami. Oprócz stepów i sawann znajduje się rzeka Okawango, na terenie której rozpływa się pośród piasków sieć kanałów i mokradł, które tworzą najpiękniejszą śródlądową deltę na Ziemi. Botswana posiada 4 parki narodowe: Gemsbok, Chobe, Nxai iMoremi.

Azja- Japonia-Wyspa Hokkaido-Istnieją 4 parki narodowe, w tym największy w Japonii Daisetsu-zan.Głównym miastem wyspy, a równocześnie największym ośrodkiem sportów zimowych w kraju jest Sapporo. Turystów przyciągają też miasta Muroran i Hakodate z bogatym folklorem i rzemiosłem ludowym Ainów, a także uzdrowisko Noboribetsu.

Ameryka Północna- U.S.A.-Nowy York- Znajduje się tu również szereg parków, obiektów rekreacyjnych i sportowo-widowiskowych, m.in. Central Park (z ogrodem botanicznym, zoologicznym i planetarium), Bronx Park (z największym w Stanach Zjednoczonych ogrodem zoologicznym), Flushing Meadow - Corona Park i Madison Square Garden.

Ameryka Południowa-Brazylia -Galeria Sztuki Brazylijskiej, Karnawał w Rio de Janeiro, Cristo Redentor czyli statua Chrystusa Zbawiciela w Rio de Janeiro

Australia- Sydney-Sydney Opera House, Chinese garden of friendship, Australian Museum

Europa- Francja-Katedra Notre-Dame , Wieża Eiffela, Muzeum w Luwrze, Wersal
5 3 5