1)Egzamin pisemny miał trwać 1,5 godziny.65% zdających oddało swoje prace przed czasem,a pozostałe 91 osób pisało egzamin przez 90 minut.Ile osób przystąpiło do egzaminu??

2)Pani Ania zarobiła 1600zł, a po pół roku podniesiono jej pensję i zarobiła już 1700zł.O ile procent wzrosły zarobki pani Ani?

3)Dyrektor firmy CIUP porównywał wyniki swojej firmy w I i II kwartale tego roku.W porównaniu z I kwartałem zysk w II wzrósł o ile procent??

Zysk firmy CIUP w tys. zł

I kwartał : 200
II kwartał : 204

4)Pan Andrzej kupił akcje firmy Super i sprzedał je z dwudziesto-pięcioprocentowym zyskiem za 4800zł.Kupił więc te aukcje za ile złoty....?



Pilne na teraz...dam najlepsze !!!
Dzięki z góry :)

2

Odpowiedzi

2009-11-26T16:38:12+01:00
Zad.1
100%-65%=35%-tyle osób nie oddało
35%-91
100%-x
35%-91
5%-13
100%-260
Odp.Do egzaminu przystąpiło 260 osób.
zad.2
1700-1600/1600(ułamek)=100/1600(ułamek)=100:1600=0,0625*100=6,25%
Odp.Zarobki wzrosły o 6,25%

zad.3
204-200/200(ułamek)=4/200(ułamek)=2/100(ułamek)=2%
Odp.Wzrósł o 2%.
zad.4

100%-x
125%-4800zł
5%-192
100%-3840
Odp.Pan Andrzej kupił aukcje za 3840 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T16:45:44+01:00
1) 100%-65%=35%

100%-x
35%-91
x=100*91/35=260

Odp. Egzamin pisało 260 osób.

2) 1600-100%
100-x%
x=100*100/1600=6,25%

Odp. Wzrosły o 6,25%.

3) 200-100%
4-x%
x=4*100/200=2%

Odp. Zysk wzrósł o 2%.

4) 4800-100%
x-25%
x=4800*25/100=1200

4800-1200=3600

Odp. Kupił je za 3600zł

:)