Odpowiedzi

2009-11-26T16:34:02+01:00
Chyba chodzi o to, że był rycerzem idealnym.
a także, że nawet umarl jak prawdziwy rycerz.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T16:46:39+01:00
Interpretacja nie jest z internetu!! Tylko z vademecum maturzysty!!
Jest to fragment najwazniejszy ktory uwzniosla postac Rolanda.

Roland ponosi śmierć na polu bitwy. Przed smiercia probuje zniszczyc miecz, by nie dostal sie w rece Saracenow. Zegna sie z nim. Poleca dusze Bogu i swietym patronom rycerstwa. Kieruje mysli ku ojczyznie- slodkiej francji, oraz swojemu opiekunowi i wladcy karolowi wielkiemu. Na miejsce smierci wybiera sosne na wzgorzu- pragnie byc blizej Boga:
"Hrabia Roland lezy pod sosna.Ku Hiszpanii obrocil twarz.Wiele rzeczy przychodzi mu na pamiec {...} bije sie w piersi i prosi Boga o przebaczenie {...} ofiarowal Bogu swa prawa rekawice św. Gabriel wzial ja z jego dloni {...}."

Przygotowawszy sie w ten sposob do godnej smierci, Roland daje swiadectwo swojego mestwa i rycerskosci. Jego zachowanie, postawa, gesty wskazuja na podnisly charakter chwili. Swioadcza o jego wyjatkowym stosunku do wyznawanych wartosci (Boga, ojczyzny, wiernosci krolowi). Roland stworzyl etos godnej smierci bohatera.
4 4 4