Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T16:33:09+01:00
X - krótszy bok
y - dłuższy bok

2x+2y=40
x=3y

2*3y+2y=40
x=3y

6y+2y=40
x=3y

8y=40
x=3y

y=5
x=3*5

y=5
x=15

; ))
2009-11-26T16:34:09+01:00
Długość boków a
b=3a
Ob=40
Ob=2a+2b
40=2a+2*3a
40=2a+6a
40=8a
a=5
b=3a=3*5=15

więc boki mają dlugość 5 i 15
2009-11-26T16:34:51+01:00
X - krótki bok
3x dlugi bok

x + x + 3x + 3x = 40
8x = 40
x= 5cm

3x= 3 *5 = 15cm

odp. boki to 5cm i 15 cm