Jeśli do naczynia o pionowych ścianach wpadło w czasie deszczu tyle wody, że utworzyła ona na dnie warstwę o głębokości 2 mm , to mówimy, że spadły 2 mm wody. Do prostopadlościennego rowu o wymiarach dna 4 m x 8 m spadło 8 mm deszczu. ile wiader o pojemności 10 litrow potrzeba, aby zmieścić taką ilość wody? Zapisz obliczenia.

3

Odpowiedzi

2009-11-26T16:43:53+01:00
4m x 8m = 32m= 320 dm = 320l= 32wiadra wody

opd. Potrzeba 32 wiadra aby zmieścić wode
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T16:44:08+01:00
4m=400cm=4000mm
8m=800cm=8000mm
8mm


Objętość wody w tym rowie
V=8000*4000*8
V=256000000mm³

256000000mm³=256000cm³=256dm³
Wiemy że;
1dm³=1l
256:10=25,6≈26
Odp:Żeby zmieścić taką ilość wody potrzeba 26 wiader po 10l każde
2009-11-26T16:50:52+01:00
1mm=0,001m
8mm=0,008m
aby obliczyc objetosc wody w rowie trzeba pole podstawy pomnozyc przez wysokosc a wiec
V=4*8*0.008m=0,256m³
1m³ wody to 1000dm³ a to z kolei 1000l
wiec 0,256m³ wody to 256l
wiadra maja pojemnosc 10l
wiec 256 trzeba podzielić przez 10l
256/10=25,6 wiaderek w przyblizeniu 26 a wiec

Aby zmieścić 256l wody potrzebne jest 26 wiader