Odpowiedzi

2009-11-26T16:48:28+01:00
A)
Obwód O=2 pi R ---> R = O/2 pi

R = 8pi/2pi = 4
R = 1,2pi / 2pi = 0,6
R = 5pi/12pi = 5/12
R = 0,5pi/2pi = 0,25
R = 4pi/6pi = 2/3

b)
Srednica S=2R

R = 3pi/2pi = 3/2
S = 3

R = 8,6pi/2pi = 4,3
S = 8,6

R = 4pi/22pi = 2/11
S = 4/11

R = 0,4pi/2pi = 0,2
S = 0,4

R = 2,5pi/2pi = 1,25
S = 2,5

Możliwe, że gdzieś się pomyliłem, bo na szybko robię.
Pozdrawiam :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T16:55:54+01:00
L=2πr
l=πd

a) 8π=2πr/:π
8=2r/2
4=r

1/2π=2πr/:π
1/2=2r/:2
r=1/4

5/6π=2πr/:π
5/6=2r/:2
5/3=r
r=1 i 2/3

1/2=2πr/:π
1/2/π (jedna druga przez pi) =2r/:2
r=1/4π

4√3=2πr/:π
4√3/π=2r/:2
r=2√3/π

b)3π=πd/:π
d=3

8,6π=πd/:π
d=8,6

4/11π=πd/:π
d=4/11

2/5π=πd/:π
d=2/5/π (dwie piąte przez pi)

5√2=πd/:π
5√2/π=d

; ))