Wyjaśnij znaczenie podanych związków frazeologicznych.
Wyważać otwarte drzwi.
Piąte koło u wozu.
Chować coś na dnie duszy.
Pogrążyć się w czarnej rozpaczy.
Ktoś sam jak kołek w płocie.
Serce się komuś kraje.
Przejąć się czymś do głębi.
Komuś jest ciężko na sercu.

3

Odpowiedzi

2009-11-26T16:44:34+01:00
Piąte koło u wozu - coś zbędnego.
chowac coś na dnie duszy -miec cos na sumieniu
pogrążyc sie w czarnej rozpaczy - miec zly humor
sam jak kolek w plocie - komus brakuje przyjaciol
serce sie komus kraje- ktos widzi krzywde i jest mu przykro
ciezko na sercu - zataic, sprawic przykrośc
52 3 52
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T16:44:50+01:00
Wyważać otwarte drzwi. - Rozwiązywać problem, który został już dawno rozwiązany.
Piąte koło u wozu. - Ktoś / coś zbędne, niepotrzebne
Chować coś na dnie duszy. - Ukrywać, mieć tajemnicę, sekret.
Pogrążyć się w czarnej rozpaczy. - Wpaść w głęboką rozpacz, czuć się bardzo źle.
Ktoś sam jak kołek w płocie. - Ktoś całkowicie samotny i opuszczony.
Serce się komuś kraje. - Ktoś odczuwa głębokie współczucie, litość, chęć pomocy.
Przejąć się czymś do głębi. - Czuć poruszenie, wzburzenie emocjonalne, chęć pomocy, zaangażować się, współodczuwać.
Komuś jest ciężko na sercu. - Ktoś czuje smutek, coś go trapi, martwi się czymś.
128 4 128
2009-11-26T16:47:47+01:00
Wyważać otwarte drzwi -próbować osiągnąć cel, który został już osiągnięty przez innych
Piąte koło u wozu -jest symbolem czegoś zbędnego
Chować coś na dnie duszy -skrywać coś głęboko w sobie, na przykład swoje uczucia
Pogrążyć się w czarnej rozpaczy -pogrążyć sie w swoim smutku ,rozpaczy
Ktoś sam jak kołek w płocie -zdaje mi się że to sam jak sam jak palec, ktoś samotny
Serce się komuś kraje -znaczy, że komuś robi się bardzo przykro; komuś jest bardzo czegoś żal
Przejąć się czymś do głębi -myśleć o czymś co niepokoi
Komuś jest ciężko na sercu -komuś jest smutno, przykro; ktoś ma zmartwienie; smucić się. troszczyć, martwić
39 3 39