Witam...
1. Wyznacz liczbę odwrotną do liczby a = 1⅖ - 1,3 * 9/13( to oczywiście ułamek).
2. Zapisz wyrażenie (2x²)¹³ * (5x⁻²)¹³ * 0,01⁶ w najprostszej postaci.
Reszta zadań będzie w załączniku... Będę wdzięczny za pomoc... I nie muszą być wszystkie zadania zrobione...

3

Odpowiedzi

2009-11-26T16:52:15+01:00
A = 1⅖ - 1,3 * 9/13=1,4-13/10*9/13=1,4-0,9=0,5

(2x²)¹³ * (5x⁻²)¹³ * 0,01⁶ =2x²⁶ *5x⁻²⁶ *0,01⁶=2/5*0,01⁶

x-(2/(3-√7))=2
x=2+(2/(3-√7))

w liczniku
2(do -1/3)*2(do 1/2)*2(do -1/2)*2(do 1/4)
w mianowniku
2(do 4)*2(do -1/4)*2(do 3/4)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T17:46:44+01:00
1. a = 7/5 - 13/10 * 9/13 = 7/5 - 117/130 = 182/130 - 117/130 = 65/130 = 1/2
1/a (liczba odwrotna do a) = 2

2. AB: 1/100 * 1,9 = 0,019 mld
0: 79/100 * 1,9 = 1,501 mld

3. (2x² * 1/5x²)¹³ * 0,01⁶ = (2x²/5x²)¹³ * 0,01⁶ = (2x/5x)²⁶ * 100⁻⁶

4. x - 2 * (3+√7)/(3-√7) * (3+√7) = 2 => usuwamy niewymierność z mianownika
x - 6+2√7/9-7 = 2
x - 2(3+√7)/2 = 2 => wyciągnąłem czynnik przed nawias, aby skrócić 2
x - 3 + √7 = 2
x = 2 + 3 - √7
x = 5 - √7

5. 2⁵₂ (2 do pięciu drugich) - za dużo pisania...

7. x - cena produktu przed zmianami
x-0,1x (0,9x) - cena po pierwszej zmianie
0,9x+0,1*0,9x (0,99x) - cena po drugiej zmianie

0,99x = 49,50
x = 50

2009-11-26T18:54:23+01:00
1. a = 7/5 - 13/10 * 9/13 =
= 7/5 - 117/130 =
=182/130 - 117/130 =
= 65/130 = 1/2

1/a -liczba odwrotna do a

2 to liczba odwrotna do 1/2

Zad.3
(2x²)¹³ * (5x⁻²)¹³ * 0,01⁶=
=(2x² * 5/(x²))¹³ * 0,01⁶ =
=(10)¹³ * 100⁻⁶ =
=10¹³ * 10⁻¹²=10

Zad.2
grupa AB
1%*1,9=1/100 * 1,9 = 0,019 mld
grupa 0

79%*1,9= 79/100 * 1,9 = 1,501 mld



4. x - 2 / (3-√7) = 2
x - 2 * (3+√7)/(3-√7) * (3+√7) = 2
x - 2(3+√7)/(9-7) = 2
x - 2(3+√7)/2 = 2
x - 3 - √7 = 2
x = 2 + 3 + √7
x = 5 +√7

5. [2^⅓*2^½*1/2*2^5/4]:[2⁴*1/8*2^¾]=
=[2^⅓*2^½*2⁻¹*2^5/4]:[2⁴*2³*2^¾]=
=[2^(⅓+½-1+5/4)]:[2^(4+3+¾)]
=2^13/12 : 2^7¾=2^(13/12-31/4)=
=2^(13/12-63/12)=2⁻⁵=1/32