Odpowiedzi

2009-11-26T16:50:39+01:00
Antyczne :
Miejsce- Grecja- Olimp
Przykładowe dyscypliny - rzut dyskiem, skok w dal.
Uczestnicy - mężczyźni
Publiczność - mężczyźni i niezamężne kobiety
Nagrody - wieńce laurowe i sława
Współczesne:
Miejsce- dowolne miejsce na świecie
Przykładowe dyscypliny - piłka nożna, siatkówka
Uczestnicy- mężczyźni i kobiety
Publiczność- wszyscy
Nagrody- medale, puchary, podium.





Liczę na naj . ; p
169 2 169
Krótko, zwięźle i na temat. Tak lubię :-)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T16:50:50+01:00
Olimpiada współczesna

Olimpiada starożytna
Odbywają się igrzyska letnie i zimowe.

Odbywają się igrzyska wyłącznie latem.
Organizowane są olimpiady dla niepełnosprawnych, tzw. paraolimpiady.

Organizowane są olimpiady tylko dla sprawnych fizycznie osób.
Na widowni mogą zasiadać wszyscy ludzie, bez względu na płeć.

Na widowni mogą zasiadać jedynie mężczyźni.
Zawodnikami mogą być zarówno kobiety, jak i mężczyźni.

Zawodnikami mogą być wyłącznie mężczyźni.
Odbywają się co cztery lata.

Odbywają się co cztery lata.
Zmieniają się miejsca rozgrywek olimpijskich.

Nie zmieniają się miejsca rozgrywek olimpijskich - zawsze są w Olimpii.
Dyscypliny są indywidualne, ale również i grupowe.

Dyscypliny są indywidualne.
Jest duża liczba dyscyplin sportowych.

Jest tylko kilka dyscyplin sportowych.
Przyznawane są trzy miejsca, trzy medale: złoty, srebrny i brązowy.

Przyznawana jest nagroda tylko za pierwsze miejsce.
Zawodnicy mają specjalne stroje.

Zawodnicy występują nadzy.
Zwycięzcy dostają nagrody pieniężne od organizatorów.

Zwycięzcy dostają nagrody pieniężne od państwa.
Wprowadzono punktacje "państwową".

Pozostano przy punktacji indywidualnej.
Na czas igrzysk nie zrywa się wojen i nie zawiera specjalnych pokoi.

Na czas igrzysk zawiesza się działania wojenne i zawiera się pokój boży.
Nawet zwycięzcy muszą płacić podatki.

Zwycięzca jest zwolniony z płacenia podatków.
Całkowicie świeckie.

Poświęcone Zeusowi
250 2 250