Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • zsbh
  • Początkujący
2009-11-26T17:18:29+01:00
Renesans
Wiek XVi XVI to w kulturze i sztuce epoka renesansu , czyli odrodzenia. W przeciwieństwie do średniowiecza , które skupiało się na Bogu i sprawach duchownych,w renesansie w centrum uwagi znalazł się człowiek.Życie stało się prosztsze dzięki wielu wynalazkom naukowym i rozwojowi medycyny. W epoce nastąpił również szybki rozwój nauki, techniki oraz sztuki. Renesans był epoką odkryć naukowych. Niemiec Jan Gutenberg wynalazł druk, dzięki temu książki stawały się coraz łatwiej dostępne. To także okres wielkich odkryć geograficznych. Krzysztof kolumb odkryła Amerykę, Vasco da Gama odnalazł drogę morską do Indii, a Ferdynand Magellan po raz pierwszy opłynął świat dookoła.
Słynni artyści renesansu:
-Leonardo da Vinci - malarz, odkrywca ,matematyk, architekt ;
-Rafael - architekt i malarz ;
-Tycjan - słynny portrecista ;
-Dante Alighieri - poeta ;
-William Szekspir - angielski dramaturg i reformator teatru

Dostałem za to 6. także chyba powinno być
7 3 7
2009-11-26T22:16:09+01:00
Renesans - odrodzenie- epoka.

Początki przypadają na wiek XIV we Włoszech i na przełom wieków XV i XVI w krajach Europy Północnej, a koniec na przełom XVI i XVII wieku.

Twórcy renesansu:
Leonardo Da Vinci
Michał Anioł
Tycjan
Frycz Modrzewski Andrzej
Rej Mikołaj
Gomółka Mikołaj


Renesans charakteryzowal się charmonia i umiarem. Klasyczne gatunki: pieśń, tren, fraszka, tragedia, sielanka. Celem sztuki - oddanie urody i ładu świata

5 3 5