Odpowiedzi

2009-11-26T17:02:53+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T17:09:03+01:00
Rowerzysta jadący z prędkością v1 = 7,2 km/h zaczął jechac coraz szybciej (ze stałym przyspieszeniem) , aż do osiągniecia prędkości v2 = 36 km/h po czasie t = 20 s. Jaką drogę przebył rowerzysta podczas ruchu przyspieszonego?

v1 = 2 m/s
v2 = 10 m/s zamiana jednostek nastąpiła.
t = 20

s = Vot + at²/2
Vk = Vo + at

Vk = Vo + at | -Vo
Vk - Vo = at | /t
Vk/t - Vo/t = a

s = Vot + ([Vk/t - Vo/t] * t²):2
obliczenie jednostki [s] = m

s = 2*20 + (10/20 - 2/20)*400:2
s = 40 + 80
s = 120

Odp. s = 120 m
1 5 1