I. zamien jednostki :
a) 140g=_____kg
b) 48kg=_____dag
c) 84mg=_____dag
d) 62g=______dag
e) 4 dag=______g
f) 195g=______mg
g) 0,85 dag=_____kg
h) 455mg=_____kg

II. Ciało zważono na wadze szalkowej. Waga była w równowadze, gdy na szalce leżały odważniki o masach: 50g, dwa po 20g, 5g, 1g, 500mg, dwa pa 200mg, 20mg i 10mg
a) Jaka jest masa tego ciała?
b) Jaki jest jego ciężar ?

2

Odpowiedzi

2009-11-26T17:08:29+01:00
1.
a) 140g= 0,14kg
b) 48kg= 4800dag
c) 84mg= 0,0084dag
d) 62g= 6,2dag
e) 4 dag= 40g
f) 195g= 19500mg
g) 0,85 dag= 0,0085kg
h) 455mg= 455000g

2.
a. 50g+40g+5g+1g+0,5g+0,4g+0,002g+0,01g=96,93g
Odp. Masa tego ciała wynosi 96,93g

b.
m=96,93g = 0,09693 kg
g= 10 n/kg
F=?
F=0,09693kg * 10 n/kg
F= 0,9693 N

Odp. Jego ziężar to 0,9693 N.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T17:14:15+01:00
I. zamien jednostki :
a) 140g= 0,14 kg
b) 48kg= 4800 dag
c) 84mg= 0,0084 dag
d) 62g= 6,2 dag
e) 4 dag= 40 g
f) 195g= 195 000 mg
g) 0,85 dag= 0,0085 kg
h) 455mg= 0,000455 kg

II. Ciało zważono na wadze szalkowej. Waga była w równowadze, gdy na szalce leżały odważniki o masach: 50g, dwa po 20g, 5g, 1g, 500mg, dwa pa 200mg, 20mg i 10mg
a) Jaka jest masa tego ciała?
m= 50g+20g+20g+5g+1g+500mg+200mg+200mg+20mg+10mg=
50g+20g+20g+5g+1g+0,5g+0,2g+0,2g+0,02g+0,01mg=96,93g
b) Jaki jest jego ciężar ?
F=m*g
m=96,93g= 0,09693kg
F= 0,09693kg*10m/s^2 = 0,9693N