Odpowiedzi

2009-11-26T17:06:27+01:00
125-2=123
135-123=12
10% to 12 zł
100% to 120zł
15 to pasek
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T17:07:14+01:00

x-zegarek
y-pasek
Zegarek z paskiem kosztuje 135 zł.
x+y=135
Gdyby zegarek był tańszy o 10%, a pasek droższy o 2 zł, to komplet kosztowałby 125 zł.
0,9x+(y+2)=125
Ile kosztuje pasek ?
trzeba rozwiązać układ równan:
x+y=135
0,9x+(y+2)=125
najlepiej i najszybciej metoda podstawiania:
x+y=135
y=135-x
0,9x+(y+2)=125
podstawiamy zamiast y:
0,9x+(135-x+2)=125
0,9x-x=-12
-0,1x=-12
x=120
jezeli zegarek kosztuje 120 zl to pasek kosztuje:
120+y=135
y=15
odp. Pasek kosztuje 15 zł.
10 4 10