Metro porusza się ze średnią szybkością 36 km/h. Na każdej z 5 stacji stoi 1,5 minuty. Jaka jest średnia szybkość metra z uwzględnieniem postojów, jeśli odległość między przystankami wynosi 5 km? Proszę o wszystkie obliczenia

3

Odpowiedzi

2009-11-26T17:20:00+01:00
V=36km/h=10m/s
tp-czas postuju=1,5min=90s
S-odległość między 2-ma przystankami
t-czas przejazdu z 1 postojem
n-ilość stacji
Sc-droga całkowita
tc-czas całkowity
S=5km=5000m
t=S/V+tp
t=5000/10+90=500+90=590s
S=V*t
V=S/t

Sc=(n-1)S
tc=(n-1)t
Vsr=Sc/tc
Vsr=(n-1)S/(n-1)t
Vśr=(n-1)*S/t
pewnie zapytasz dlaczego n-1? Zakładamy że na zaczyna swój ruch na pierwszej stacji ale nie uwzględniamy tam postoju(to jeśli chodzi o czas) a jeśli mówimy o drodze mając 2 stacje mamy odległość między nimi 5000m więc przyjmując za zmienną n ilość stacji musimy odjąć 1 bo inaczej będziemy mieli (przy 2-ch stacjach 2*5000m co jest nieprawdą).
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T17:30:52+01:00
Na początku obliczamy czas w jakim metro przejedzie te 5 km 36km/h:5km=7,2h
Tera zamieniamy to na minuty bo będzie łatwiej obliczyć czas
7,2h*60=432min
Potem dodajemy czas postoju:
432min+1,5min=433,5min
A tera znowu zamieniamy na godz:
433,5min:60=7,225h
Tera obliczamy ile pociąg przejedzie w ciągu 433,5min:
36km*5km=180km
A teraz gdy to wszystko już mamy to obliczamy średnią prędkość razem z postojami:
180km:7,225h=24,9km/h
Odp: Pociąg razem z postojami porusza się średnio 24,9km/h.

pozdro! też miałem taka prace domowa i hyba dobrze to jest (uznaj najlepsza odpowiedz a dostaniesz 25% pkt spowrotem) ;]


2009-11-26T19:09:48+01:00
Na początku obliczamy czas w jakim metro przejedzie te 5 km 36km/h:5km=7,2h
Tera zamieniamy to na minuty bo będzie łatwiej obliczyć czas
7,2h*60=432min
Potem dodajemy czas postoju:
432min+1,5min=433,5min
A tera znowu zamieniamy na godz:
433,5min:60=7,225h
Tera obliczamy ile pociąg przejedzie w ciągu 433,5min:
36km*5km=180km
A teraz gdy to wszystko już mamy to obliczamy średnią prędkość razem z postojami:
180km:7,225h=24,9km/h