Odpowiedzi

2009-11-26T17:03:59+01:00
Igrzyska odbywały się na cześć wszystkich bogów. Największe i najsłynniejsze odbywały się na cześć Zeusa, co cztery lata w Olimpii. Pierwsze odbyły się 776 r. p.n.e. W czasie trwania igrzysk w całej Grecji obowiązywał pokój. Starożytne Olimpiady zakończyły się w 395 r. n.e. W 1896 r. Francuz baron Pierre de Coubertin zorganizował I nowożytne igrzyska w Atenach. Od tego czasu, co cztery lata sportowcy z całego świata spotykają się na olimpiadzie Mimo wielu różnic pomiędzy igrzyskami starożytnymi a współczesnymi są one ich kontynuacją.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T17:15:44+01:00
Igrzyska w Olimpi były ważną celebracją dla całej Hellady ponieważ wojen zaprzestawano na prawie 2 miesiące i można było wykazać się najlepszymi sportowcami z całej Polis.Grecy uważali sport za jedno z najważniejszych zajęć w swoim życiu.Była to ucieczka od bitew,chaosu i śmierci.Zastępowały je honor,rywalizacja i radość.Igrzyska były jak ówczesne szczyty G lub jak konferencja w Jałcie.Grecy wierzyli że wygrana da im przychylność bogów i wygrane w bitwach jako nagrodę za wysiłek sportowca.Zwycięzca zyskiwał sławę i jedzenie na cały rok.Były wznoszone na ich cześć pomniki i tworzono o nich pieśnie i ballady.
1 5 1