Odpowiedzi

2009-11-26T17:11:13+01:00
D= 60cm = 0,6m
więc
r=30cm 0,3m
Ob= 2πr= 6,28 * 0,3m ≈ 1,88 m

40m / 1,88m = 21,27 obrotów

koło musi wykonać pełne obroty tak więc wykona 22 obroty
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T17:12:13+01:00
Koło roweru ma śr.60cm. ile obrotów wykona na odc 40m
2r=60
r=30cm=0,3m
Ob=2πr
Ob=2π*0,3=0,6πm≈1,884

40:1,884≈21,23

wykona 22 obroty
2009-11-26T17:20:46+01:00
Π≈3,14
d(średnica)=60cm=0,6m
Ob(obwód)=πd=3,14*0,6=1,884
40:1,884≈21,2
Odp. Koło wykona na tym odcinku 21 pełnych obrotów i około 0,2 kolejnego.