Mama i córka mają łącznie 3 lat. Mama jest o 26 lat starsza od córki. Ile lat ma każda z nich? Za ile lat mama będzie dwa razy starsza od córki?

Asia jest o 4 lata starsza od Jarka i o 4 lata młodsza od Bartka. Łącznie mają 36 lat. Ile lat ma każde z nich?

Kasia jest dwa razy starsza od Zuzi. Łącznie mają 21 lat. Ile lat ma każda z nich?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T17:10:58+01:00
W tym pierwszym jest błąd treści.

asia - x + 4
jarek - x
bartek - x +8

36 = 3x + 12 /-12
24 = 3x /:3
8 = x

Asia ma 12 lat, Jarek 8, a Bartek 16

Kasia - 2u
Zuzia - u

21 = 3u/:3
7 = u

Kasia ma 14 lat a Zuzia 7.
2009-11-26T17:17:01+01:00
B) 3x+12=36
3x=24
x=8
Bartek 8
Jarek 12
Asia 16

c) x+ 2x= 21
x= 7

Zuzia 7 lat
Kasia 14 lat
2009-11-26T17:31:51+01:00
Mama i córka mają łącznie 3 lat. Mama jest o 26 lat starsza od córki. Ile lat ma każda z nich? Za ile lat mama będzie dwa razy starsza od córki?

x- wiek mamy
y - wiek córki
x+y=36
y+26=x

(y+26)+y=36
y+26=x

2y=36-26
y+26=x

2y=10
y+26=x

y=5
5+26=x

y=5
x=31
Córka ma 5 lat, a mama 31.
------------------------------


Asia jest o 4 lata starsza od Jarka i o 4 lata młodsza od Bartka. Łącznie mają 36 lat. Ile lat ma każde z nich?
x - wiek Asi
x-4 - wiek Jarka
x+4 - wiek Bartka

x+(x-4)+(x+4)=36
3x=36
x=12

Asia ma 12 lat
Jarek 12-4=8 lat
Bartek 12+4 =16 lat
-----------------------------------------------
Kasia jest dwa razy starsza od Zuzi. Łącznie mają 21 lat. Ile lat ma każda z nich?

2x- wiek Kasi
x- wiek Zuzi
x+2x=21
3x=21
x=7

Zuzia ma 7 lat, a Kasia 14