Odpowiedzi

2009-11-26T17:11:43+01:00
Katy maja miare 90, 90, A, 2A.
360=90+90+3A
A=60
katy maja miare:
90,90, 60,120
2009-11-26T17:13:36+01:00
Kąt prosty = 90°
90° * 2 + x + 2x = 360°
3x = 360 - 180
3x = 180/ :3
x = 60°
2x = 60*2 = 120°
miara mniejszego kata wynosi 60°, natomiast większego 120°, 2 pozostałe mają po 90°
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T17:15:51+01:00
Trapez prostokątny przy podstawie ma kąt 90 stopni i kąt górny też jest 90 stopni, razem mamy już 180 stopni.
liczba kątów w trapezie mysi być 360tsopni, więc kąt rozwarty i ostry muszą w sumie dać 180 stopni.

oznaczmy x - miara kąta ostrego, wtedy 2x - miara kąta rozwartego.

układamy równanie x + 2x = 180⁰
3x = 180⁰
x = 60⁰
kąt ostry wynosi 60⁰ , a kąt rozwarty 120⁰.

Odp. miary kątów w tym trapezie wynoszą 90⁰, 90⁰, 60⁰ i 120⁰