Kilka zadan z fizyki.

1.Jeśli metalowy klocek o wym. 2 na 2 na 2 cm zostanie wrzucony do cieczy w menzurce ( posiada podzialke od 0 do 20 cm³ , woda jest do 10 ) poziom cieczy podniesie się wskazując objętośc
a) 18 cm³
b)16 cm³
c) 10,9 cm³
d)14,5 cm ³

2.Astronauta wybierający się w podróż kosmiczną otrzymał od swojej córeczki maskotkę "na szczęście". Masa maskotki będzie
a)wszędzie jednakowa
b)największa na ziemi
c)największa na Księzycu
d)największa po opuszczeniu przez rakiete atmosfery ziemskiej.

3.Samochód jedzie z szybkością 80 km/h. W ciągu 15 minut przebył drogę
a)10km b)15 km c)20km d)25 km

4.szkolną linijką trzykrotnie zmierzono dł. ołówka i otrzymano następujące wyniki 11,4cm ; 11,6cm ; 11,5 cm. Średni wynik pomiaru to
a)11,5cm b)11,4cm c)34,5cm d)11,43cm

5.Częścią telewizora starego typu jest bańka opróżniona z powietrza, zwana kineskopem. Ekran telewizora to przednia ściana kineskopu. Jeśli powierzchnia ekranu wynosi 0,3m² a ciśnienie atmosferyczne 1000 hPa, to na ekran działa siła nacisku powietrza o wartości:
a)30N b)300N c)3000N d)30000N

6. Sześcienny klocek o krawędzi 2 cm waży 0,216N. Metal, zktórego wykonano klocek ma gęstośc:
a) 920kg/m³ b)7900kg/m³ c)2700kg/m³ d)11400kg/m³

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T17:12:50+01:00
2009-11-26T17:16:04+01:00
1.a
2.a
3.c
4.a
5.chyba b
6.nie wiem
6 3 6