Mam problem. Jutro mam sprawdzian z "Droga, prędkość, czas". W jednym zad. które robiliśmy było że facet jedzie z prędkością 50 km/h przez most i cały most przejechał w ciągu 4,5 minuty. Przy obliczaniu pani powiedziała abyśmy policzyli to tak:
4,5
____ * 50 =
60

(___ oznaczało kreskę ułamkową)
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak rozwiązać takie zadanie? Jak ja mam to wymnożyć?

3

Odpowiedzi

2009-11-26T17:21:50+01:00
Twoja pani sprowadziła 4.5 minuty do godzin ponieważ prędkośc jest w godzinach i dlatego masz 4.5 /60 bo godzina ma 60 minut
następnie pomnożyła to przez prędkość z jaką jechał facet jak byś to przemnożył to by ci wyszło że facet przejechał jakąś tam trase
jeżeli chcesz to pomnożyć to normalnie mnożysz 4.5 *50 a potem dzielisz to na 60 i wychodzi ci droga

Ale jeżeli chcesz zabłysnąć to możesz swojej inteligętnej prawiewszystkoumiącej nauczycielce podać wzur v=s/t
s-droga
t-czas
v-prędkość
podstawić do wzoru i możesz spokojnie obliczyć :P
ze wzorem według mnie łatwiej to obliczyć niż wytłumaczyć niż z jakiegoś głupiego działania nauczycielki :/
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T17:24:38+01:00
50 zamieniasz na ułamek czyli na

50
__
1

no i potem mnożysz górę czyli 4,5* 50 i dół czyli 60*1 no i wychodzi ci to:

4,5*50
_____
60*1

No i tego wychodzi ci droga jaka facet pokonał.
2009-11-26T17:27:38+01:00
V = 50 km/h
t = 4,5 minuty= 4,5 :60 h
v = s/t
s = 4,5 min * 50 km/h , ale są dwie rózne jednostki, h i min.
trzeba zamienić to na jedną jednostkę, w h jest 60 minut. to jeśli chcemy zamienić jednostkę na h to trzeba podzielić przez 60, a jakbyśmy chcieli zamienić godzine na minuty musielibyśmy wymnożyć przez 60.

4,5 * 50
---------- = (4,5 * 5):6 (bo zera możemy skrócić)= 22,5/6 = 11,25/3
60