Na seans filmowy przyszło,, r'' rodziców i ,,d '' dzieci, razem 121 osób. Gdy przed końcem filmu z kina wyszła jedna mama z trójką dzieci, okazało się, że rodziców jest dwa razy mniej niż dzieci. Możemy to opisać układem równań: (proszę o pełne obliczenia)

2

Odpowiedzi

2009-11-26T17:28:01+01:00
R+d=121
r-1+d-3=r+2r

r=121-d
121-d-1+d-3=3(121-d)
117=363-3d
3d=363-117
d=82
r=39
18 2 18
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T17:29:09+01:00
R + d = 121
2(r-1) = d-3

r=121-d
2(121-d-1) = d-3

r=121 - d
242 - 2d - 2 = d-3

r=121 - d
240 + 3 = 3d

r=121 - d
243 = 3d /:3

r=121 - d
d=81

r=121 - 81
d=81

r=40
d=81
21 4 21