Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T17:25:53+01:00
Kanał Sueski ma ogromne znaczenie międzynarodowe, skracając drogę z Europy do Azji o ok. 40%.


Sueski Kanał, Kanat as-Suwajs, Danat as Suways, Suez Canal, kanał w północno-wschodnim Egipcie łączący Morze Śródziemne z Morzem Czerwonym. Długość 161 km, szerokość 160-200 m. W południowej części Kanału Sueskiego przebiega przez jeziora: At-Timsah, Wielkie Jezioro Gorzkie i Małe Jezioro Gorzkie.

Czas przepływu ok. 15 godzin. Główne porty: u południowego wejścia Suez, na trasie Al-Ismailia i Al-Kantara, przy północnym wejściu Port Said.
(ta większa info.to tak na lepszą ocene ;-) )
7 2 7
2009-11-26T17:26:20+01:00
Sueski Kanał, Kanat as-Suwajs, Danat as Suways, Suez Canal, kanał w północno-wschodnim Egipcie łączący Morze Śródziemne z Morzem Czerwonym. Długość 161 km, szerokość 160-200 m. W południowej części Kanału Sueskiego przebiega przez jeziora: At-Timsah, Wielkie Jezioro Gorzkie i Małe Jezioro Gorzkie.

Czas przepływu ok. 15 godzin. Główne porty: u południowego wejścia Suez, na trasie Al-Ismailia i Al-Kantara, przy północnym wejściu Port Said. Kanał Sueski ma ogromne znaczenie międzynarodowe, skracając drogę z Europy do Azji o ok. 40%.
8 3 8
2009-11-26T17:27:57+01:00
Kanał Sueski ma ogromne znaczenie międzynarodowe, skracając drogę z Europy do Azji o ok. 40%.

Kanał Sueski znajduje się na pograniczu trzech kontynentów - Europy, Afryki i Azji. Łączy ze sobą Morze Śródziemne z Morzem Czerwony

Jest on kanałem głębokowodnym, dostępnym dla statków morskich

Znajdują się na nim cztery główne porty: Port Said, Al.-Kantara, Ismailia i Suez

pomyśl nad tymi tezami np.
szybko się przemieszczali
większy rozwój miast portowych
łączył morza-szybsza komunikacja itd
napewno żywność ryby itd
5 2 5