Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T17:36:47+01:00
W trapez równoramienny o ramieniu 5cm wpisano okrąg o promieniu 2 cm. oblicz pole i obwód trapezu.

a-podstawa
c-ramie
c=5cm
r=2cm
h=2r=4cm
2c=a+b
10=a+b
P=(a+b)h:2
P=10*4:2=20cm²
Ob=a+b+2c
Ob=10+10=20cm
Obwód wynosi 20cm a pole 20cm²
1 5 1
2009-11-26T17:36:30+01:00
W trapez równoramienny o ramieniu 5cm wpisano okrąg o promieniu 2 cm. oblicz pole i obwód trapezu.

4do kwadratu+x do kwadratu =5 do kwadratu
16+xkwadrat=25
xkwadrat=25-16
xkwadrat=9
x=3

Warunek wpisania okręgu w czworokąt
2*5=3+x+3+x
10=x+6
10-6=x
x=4

podstawa dolna: 4+3+3=10cm
górna=4cm

h=4cm=2r=2*2

Obw: 4+10+2*5=24cm
P=1/2 a+b *h
P=1/2*10+4*4
p=28 cm kwadratowych
:D
1 4 1