1.Na mapie w skali 1:25000, las zajmuje obszar o polu 20 cm². Jakie jest pole obszaru, który zajmuje ten las w rzeczywistości?

2.Wymiary prostokąta to 7cm i 9cm. Oblicz wymiary prostokąta podobnego, którego obwód wynosi 80.

Z góry dziękuję.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T17:34:46+01:00
1.20*25 000=500 000cm²=50m²
2. 2*7x+2*9x=80
14x+18x=80
x=2,5
boki prostokata o ob=80:
7*2.5=17,5
9*2,5=22,5
2009-11-26T17:48:36+01:00
1:25000
1 cm - 25000 cm.
1cm - 0,25 km.

1cm² - 0,0625 km²
20cm² - x

x= 20 *0,0625 / 1 = 1,25 km²

odp. las w rzeczywistości zajmuje 1,25 km²


2)
O= 2*a + 2*b
O= 2*7 + 2*9
O=32


80 = 2*a + 2*b

dalej nie wiem ;)