Odpowiedzi

2009-11-26T17:32:35+01:00
Promień tego koła to 4 cm, ponieważ przyprostokątna mająca 8 cm jest średnicą, a promień to pół średnicy więc dzielimy ją na 2
2009-11-26T17:34:46+01:00
F- przeciwprostokątna
f²= 6²+8²(twierdzenie Pitagorasa)
f²=36+64
f²=100/:√
f=√100
f=10
r-promień
r=½f
r=½*10
r=5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T17:35:10+01:00
R=2P/a+b+c
P - pole trojkata

z tw. Pit.
6²+8²=c²
c=10
P=1/2 x 6 x 8 =24

r=(2 x 24)/6 + 8 + 10
r=48/24=2

1 kolega rozpatrzyl to jakby trojkat byl wpisany w okrag, a jest odwrotnie, druga kolezanka ten sam błąd. wzor na r na googlach :)