Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T17:55:44+01:00
Zapłodnienie zewnętrzne :
Jest typowe dla większości zwierząt wdonych, polega na wprowadzeniu do wdoy w tym samym miejscu i czasie komórek jajowych i plemników. Połączenie gamet odbywa się poza organizmem samicy, w ten sposób rozmnaża się większość ryb i płazów.

Zapłodnienie wewnętrzne :
Występuje u zwierząt lądowych i nielicznych wodnych, polega na połączeniu plemnika z komórką jajową w drogach rodnych samicy.
3 3 3
  • Aga9
  • Początkujący
2009-11-26T18:07:53+01:00
Zapłodnienie zewnętrzne zachodzi u płazów, ryb( skrzek, czyli jaja składane przez żaby są później polewane mleczkiem z plemnikami przez samca, podobnie u ryb tylko jaja rybie to ikra.
Nie jest zbyt skuteczne, potrzebna jest duża ilość plemników, jaj i jaja(ikra,skrzek) są narażone na działanie warunków zewnętrznych.

zapłodnienie wewnętrzne zachodzi u ssaków, ptaków i gadów( chyba wiadome jak-komórka jajowa łączy się z plemnikiem i tworzy się zygota. Później ciąża- długość zależy od organizmu). Jest najbardziej skuteczne, młody organizm nie jest narażony na działanie warunków zewnętrznych
2 4 2