Zad.1
Dwa samoloty wystartowały jednocześnie z dwóch lotnisk oddalonych o 3400km i leciały naprzeciw siebie. Po ilu godzinach lotu samoloty mineły sie , jeżeli prędkość jednego była równa 800km/h, a drugiego 900km/h?

zad.2
Bugatii Veyron , najszybszy samochód świata jeżdzi z prędkością 400km/h.W jakim czasie pokona on z tą prędkością odległość 80km?

zad.3
Pewnego dnia z domu wczasowego wyszła grupa turystów poruszających sie 60m/min.Po upływie 15min wyruszyóła w śład za nimi grupa idąca z prędkością 80m/min.Po jakim czasie obie grupy się połączyły ?

zad.4
Pociąg , który ma długość 300m wjeżdża do tunelu z prędkością 20m/s. Upływa 50s od chwili , gdy lokomotywa wjechała do momentu , gdy ostatni wagon opuścił tunel . Ile metrów ma tunel ?


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T18:11:04+01:00
1. 3400:800 =4.25
Odp. Jeśli będzie leciał z prędkością 800 pokona trasę w 4,25 h
3400:900=3,7
Odp. Jeśli będzie leciał z prędkością 900 pokona trasę w 3,7 h

2. 80:400 =0.2 h czyli w 12 minut
3. 60m/min *15min= 900m + 45min =3600m
80m/min *45=3600m
Obie grupy połączą się po 45 min od wyjścia 2 grupy.
4.Pociąg-300m
v-20m/s
t-50s
20m*50s=1000m
1000-300=700m
Tunel ma 700m

2009-11-26T18:18:07+01:00
1.
800km-60min
3400km-x

800x=3400*60
800x=204000/800
x=255

900km-60min
3400km-x

900x=3400*60
900x=204000/900
x=227

255-227=28min
Odpowiedź:Samoloty minął się po 28 minutach.

2.
400km-60min
80km-x

80*60=4800
4800/400=12
Odpowiedź:Tę odległość pokona z prędkością 80km/h w ciągu 12 minut.
1 5 1