Odpowiedzi

2009-11-26T18:08:59+01:00
Ignacu krasicki - urodził się 3 lutego 1735 roku w Dubiecku zmarł 14 marca 1801 roku w Berlinie. Biskup warmińki od 1767 arcybiskup gnieżnieński od 1795 roku. Najwybitniejszy literat polski tamtych czasów. Był nazywany księceim poetów. Pochodził ze szlachty magnackiej. Miał czterech braci i dwie siortry.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T18:10:58+01:00
Hmm a co do skrótu to mi się wydaje że to coś związane z księciem biksupem warmińskim....

Ignacy K.
poeta, prozaik, dramatopisarz, publicysta
najwibitniejszy pisarz polski(oświecenia)

1735-urodził się,pochodził z rodziny magnackiej
uczył się w kolegium juzeickim we lwowie
przebywał za granicą(pewny czas)
kapelan krola st. Augusta
potem prezes trybunału małopolskiego
mając 30 lat został biskupem warmińskim

był przeciwnikiem zacofania , ciemnoty , fanatyzmu . Umiejętnie zwalczał i ośmieszał wiekowe przesądy i przejawy upadku moralnego we współczesnym mu społeczeństwie
3 3 3
2009-11-26T18:15:06+01:00
K.I. Galczynski- urodzOny 1905r zmal w 1953 r.pOlski pOeta popularny nawet wsrod tych,ktorzy nie znali jegO pOezji.
W ostatnich latach życia stworzył kilka większych form poetyckich:
* Wielkanoc Jana Sebastiana Bacha (1950)
* Niobe (1951)
* Wit Stwosz (1952)
* Kronika Olsztyńska (1952)


XBW to skrót od słów książę biskup warmiński.

2 3 2