Odpowiedzi

2009-11-26T18:06:49+01:00
P = f/s
f sila
s powierzchnia
f =mg
przyjmujemy m np 70kg g =10m/sek 2
s = 400cm 2 czyli 0,4 m 2
stad p = 70 x 10 / 0,4 m 2 = 1750 kg m/sek 2/m 2 /inaczej N/m 2 = pascal/
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T18:09:27+01:00
Do tego typu zadania proponuje podać swoją wage. Przyjmijmy że ważysz 100 kg ( uproszczenie w obliczeniach)

p = F/s

F= mg

s = 400cm2 = 0.04m2

1 m - 100cm
1m3 - (100cm)2 = 10000cm2

p = mg / s

p = 100kg * 10m/s2 / 0.04 m2 = 25000Pa = 250hPa

Kolega który rozwiązywał nade mną zapomniał że "s" we wzorze oznacza powierzchnie a jej jednostka to m2 a nie m.